tisdag 23 juni 2009

365 foton 2009 - Nr 41 Hundar

"Hunden är människans bästa vän"

Forskning visar att hundar är bra till mycket och inte bara ett trevligt sällskap. De bidrar till bättre kondition, lägre blodtryck, de minskar tendenser till depreissioner och ökar våra sociala kontaktytor. Barn som växer upp med hund utvecklar bättre kommunikation till andra, är bättre på ta ansvar och klarar livets kriser på ett bättre sätt. Detta och mycket mer gör hunden till en hälsobringare. Attans att jag inte vill ha djur mer än till låns för en promenad. Men jag har hört att trädgådar är hälsobringande också så lite hälsosamt i livet har jag trots allt. Det utltimata är väl trädgårdsfantasten med hund men man kan ju inte få allt här i livet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag längtar efter en sådan hälsobringare... Är det labradorer på bilden? Jättefina bilder du tar Tova! Kram Lotta

Unknown sa...

Tack Lotta för uppskattningen. Det är två Flatcoated retrievers.

Anonym sa...

Jag har dem som skrivbordsunderlägg nu. Blir glad när jag startar datorn. Kram igen.
hälsar Lotta