söndag 21 juni 2009

365 foton 2009 - Nr 138 Handarbete, slöjd, hantverk

"-Här får du en filt. Den ska du ha när du sover så du inte fryser!" (Yngsta systerdottern på snart fyra år, gav mig en present)

Vilken omtanke! Å, visst känns det härligt med en hemtovad filt i ull . Tyvärr räcker den väl bara till att värma ena foten så filten har fått bli en duk men den måste ligga på nattduksbordet. Trots dess ringa storlek blir jag varm i hjärtat av att se den för den påminner om en älskad och älskande systerdotter. Att se den varje kväll innan jag somnar kanske räcker för att jag inte ska frysa allt för mycket när jag sover.

1 kommentar:

Anonym sa...

Aawww, så sött! Förstår att du blir varm i hjärtat, det är precis hur gulligt som helst med den där omtanken. Och skulle du frysa om bara EN fot har du ju en perfekt filt att värma den med. ;o)