onsdag 3 juni 2009

365 foton 2009 - Nr 202 Nummer

"Hur långt du än reser kan du aldrig resa ifrån dig själv".

Efter järnvägen finns dessa kilometer skyltar. De "anger avståndet från en viss punkt, oftast banans utgångsstation". Frågan för en oinvigd blir vilken av alla stationer hänvisar den till? Finns det en utgånsstation för alla?

Alla kommer vi någonstans ifrån och alla färdas vi genom livet på olika sätt och olika fort. Ibland råkar vi ut för saker som ger oss törnar och det kan få oss att välja att byta spår mot ett annat håll, långt från det som skadade vår själ. Vi flyr och tror att det blir bättre ju längre bort vi kommer från vår utgångsstation från den plats som vi egentligen älskar och där dem vi håller kär finns, men också långt från det som skadar vår själ.

Att lämna är smärtsamt och att stanna kvar är smärtsamt men på olika vis. Jag har aldrig trott på flykt som en lösning av en smärtsam situation för om jag flyr kommer jag alltid fly och bli en rastlös person. Att bryta upp och lämna ska göras när livet känns gott när man är redo för nästa steg i sin personliga utveckling eller när man gjort vad man kunnat för att förändra. För oavsett var jag befinner mig så bär jag med mig min själ och smärtan över vad livet gjort mig. Jag menar inte att man till varje pris ska stanna i det som inte känns bra men att i varje motgång stor eller liten omedelbart fly gör inte saken bättre.

Välkommen hem till dig själv och dem som håller dig kär!

Inga kommentarer: