fredag 19 juni 2009

365 foton 2009 - Nr 315 Tänder

"Min tand är lös, åh min tand är lös
och när jag tappat den, är jag en gammal tös"

Vilken storhet det är när den första tanden är tappad och till hösten börjar skolan. Allt är tecken på att tiden går och att de nu börjar bli stora. Det var ju nyss de var små och tandlösa och storheten fanns i att den första tanden kom. Nu ligger den i att den första tanden är tappad. Tänk livet är fyllt av milstolpar och på något sätt följer de oss genom livet även om det blir glesare med åren.

Jag minns när min första tand blev lös, vilken panik det blev det gjorde ont och inte visste jag vad det handlade om heller. Det var på fruktstunden på förskolan jag bet i ett äpple. "Aj!" Tårar. När allt var över fick vi bestämma middag, blåbärsgröten eller klappgröten hörde till favoriterna vill jag minnas.

Inga kommentarer: