lördag 16 maj 2009

Jobbutmaning - Gott fika

"En kopp kaffe kan vara början på en livslång vänskap."

Det är inte alltid det stillsamma filosoferande samtalet över en kopp kaffe som kan leda till samtal. Det finns andra sätt som också kan bli mer minnesrika och som kan leda till lång vänskap. För si så där 20 år sedan (oj, tänk vad tiden går) lärde jag känna en man som genom en olyckshändelse hällde kaffe över mig. Minns att han en gång presenterade mig i något sammanhang och berättade om denna händelse. Å´, menade att det var ett bra sätt att lära känna mig. Ja, det kanske är det som måste till för att ordspråket ska bli sant i mitt fall eftersom jag inte dricker kaffe. ;)

Innan alla främmande människor börjar hälla kaffe över mig så kan jag väl säga att jag föredrar andra sätt till kontakt. Rött te kan väl också funka i kombination med ett filosoferande eller djupt samtal.

---------
Till dig som hällde kaffe över mig:
Jag är glad att känna dig och att vi kan ge talesättet ett annat perspektiv.

Inga kommentarer: