måndag 18 maj 2009

365 foton 2009 - Nr 25 Läskedryck

"Jag var törstig och ni gav mig att dricka"
Matt 25:35

Läskedrycker smaksatt vatten, söta och goda. Med åren får jag bara svårare och svårare att dricka dessa typer av drycker, än mindre flaskvatten. För tänk vad många som aldrig ens hört talas om läskedrycker. Som aldrig någonsin ens smakat rent vatten. Jag är tacksam att ha rent vatten i min kran att slippa gå flera kilometer för att hämta en hink vatten som inte ens räcker för det dagliga behovet. Visst händer det att jag någon gång köper en läsk men jag är minst lika, om inte mer glad för vattnet ur kranen det släcker min törst på bästa sätt. Medan jag samtidigt arbetar för att alla ska ha rättigheter till rent vatten i närheten av sitt hem. Du kan också hjälpa till läs mer här.

Inga kommentarer: