lördag 30 maj 2009

365 foton 2009 - Nr 23 Klocka

"De människor som fått ut mest av livet
är inte de som levet ett sekel
utan de som levt varje minut"

Allt som oftast glömmer vi bort att leva här och nu. Vi tror att vi kommer leva i evighet här på jorden, vi hinner göra imorgon det vi inte hinner idag. Vi lever för att prestera en massa och när man tänker efter till vilken nytta? Vad är det viktiga i livet när vi blir pensionär, arbetslös, sjuk då vi inte längre är vad vi gör?

Jag försöker påminna mig själv att njuta av dagen, tillvaron, av hela livet för jag vet inte när klockan är slagen. Då domaren blåser i visselpipan och säger att matchen är slut. Men alltsom oftast glömmer jag bort det och jobbar på i bara farten jag borde utvisa mig själv lite oftare, sätta mig i utvisningbåset och titta på, se att de andra klarar att spela utan mig, jag är inte oumbärlig. Men sen är det ju ibland så roligt också...

Inga kommentarer: