söndag 1 november 2009

365 foton 2009 - Nr 82 Restaurang

"Alla djur utom människan,
vet att livets huvudsakliga mening
är att man ska njuta av det".
(Samuel Butler)

Att gå på restaurang innebär att någon annan ser till att maten blir lagad, att jag blir uppassad, att jag inte behöver ta hand om disken efteråt. Det enda jag behöver göra är att bestämma vad jag vill äta, äta och njuta.

En snabbmats restaurang? Fyra olika rätter finns på menyn - solrosfrön, talgbollar, hampafrön och äpplen.

Febril aktivitet och liv i trädgården trots att allt synes dött och tråkigt. Nu är det fåglarnas högsäsong att förgylla den. Jag kan sitta i timmar och bara titta på deras aktivitet vid fågelmatborden. Det är rogivande och ett gott sällskap vid frukostbordet.

Tänk så enkelt det kan vara att hitta njutfulla saker i tillvaron. Önskar det fanns mer tid att ta till vara dem att jag som fåglarna hade min försörjning tillgodosedd av någon annan ;). Fast jag tycker ju förståss att det är roligt att jobba också men ibland kanske jag behövde mer balans och prioritera livets verkliga mening - se fåglarnas aktivitet, umgås med vänner, skapa av lust och glädje och ...

Vad är njutbart och meningsfullt för dig?

Inga kommentarer: