söndag 1 november 2009

365 foton 2009 - Nr 357 What´s inside?

"Take heart and know
that every answer you seek
lives inside of you"

Att lyssna till sitt hjärtas röst är inte alltid lätt. Många gånger krävs det mod att våga bekräfta den känsla som innerst inne i mig börjar göra sig hörd. Det är inte alltid som hjärtats röst är samstämmigt med förnuftets röst. Att då gå emot förnuftet och säga ja till det som verkar osannolikt, skrämmande och liknande kräver mod.

Varje gång jag låtit hjärtats röst tala och bli min egen vilja har jag fått frid i själen. Varje gång jag förnekat den har jag blivit olycklig och sorgsen för innerst inne vet jag att jag inte varit sann mot mig själv och mitt jag. Ibland tar det lång tid att acceptera och helt införliva det med mitt förstånd men erfarenheten säger att det alltid blivit bra.

Att lyssna mer till hjärtat än till förståndet är min ständiga kamp. Hjärtat segrar alltid till slut och det är min stora glädje. För då är jag mest sann, då är jag - Tova.

Inga kommentarer: