fredag 18 september 2009

365 foton 2009 - Nr 278 Skuggor

"Det är skillnad att vara belyst av gatlyktan eller solen.
Må solen kasta våra skuggor
det blir ett så mycket mer spännade ljus då."

Belysta av solen bildar bladen mönster mot husfasaden. Beroende från vilket håll ljuset kommer blir skuggbilderna antingen små och korta eller stora och långa. Om ljuskäglan eller föremålet flyttar sig förändras skuggbilden.

Vi är aldrig densamma utan ständigt föränderliga allting kommer an på hur det sammanhang vi just nu står i. Hur vi reagear på en given situation beror så mycket på hur vi mår just idag, vad som har hänt tidigare idag och kanske för flera år sedan, det kommer an på vilket hopp jag just nu bär på för framtiden. Det mönster av liv som jag skapar av det ljus som belyser mig är inget beständigt, imorgon befinner jag mig kanske i en annan position i förhållande till ljuset och då kan allting bli så mycket mer annorlunda.

Jag önskar dig inte evig natt där ditt enda ljus är gatlyktans fasta sken. Jag önskar dig sol i ditt liv, grynings och morgonljus, dagsljus och skymningsljus och vila i månens sken. Jag önskar att ditt liv ska fyllas av liv och glädje, kraft att orka de stunder solen går i moln och hopp att molnen snart ska dra förbi. Jag önskar dig, mig och oss alla ett spännande och dynamiskt liv där vi får kasta skuggor på varandra och tillsammans bilda ett vackert mönster till glädje för oss och andra.

Inga kommentarer: