fredag 11 september 2009

365 foton 2009 - Nr 114 Frukt för säsongen

"Vem som helst kan räkna
antalet kärnor i ett äpple.
Bara Gud kan räkna antalet
äpplen i en kärna."
(Robert H Schuller)

Outgrundliga möjligheter ligger gömda i varje äpple. Tänk om vi människor vore äpplen fyllda av kärnor att sättas i näringsrik jord tänk så mycket gott dessa kärnor skulle kunna resultera i. Outgrundliga möjligheter ligger gömda i oss och en handling kan till synes verka ringa men få en avgörande betydelse för den som får skörda frukten av handlingen. Kanske kan denna lilla kärna så småningom resultera till tröst, glädje, mättnad för någon annan och om denna frukt får spridas vidare till nya marker och nya jordar kommer det växa upp nya goda frukter för ytterligare andra.

Såg i dag filmen "Skicka vidare" en genialisk tanke om hur man kan förändra världen och göra den lite bättre. Så länge godheten finns kan man förändra och skapa nya möjligheter. Det bästa "Tack!" jag kan ge någon är att hjälpa någon annan. Jag tycker om den tanken, den är enkel men ack så svår, vi vill ju oftast skörda och äta våra egna äpplen själv även om jag redan har fått min korg fylld av andras äpplen.

Outgrundliga ogrundlighet må jag våga sprida ut mina kärnor av min frukt för att bli till skörd och glädje för andra. Må jag vara med och öppna upp och skapa nya möjligheter.

Inga kommentarer: