lördag 14 juli 2012

365+1 foton 2012 Nr 54. Fjädrig (93/366)

Vid min väns bröllop kände jag mig manad att hålla tal och jag har upptäckt att jag har en viss svårighet att hålla tal på vanligt sätt och utan rekvisita. Involverar gärna några medhjälpare också. Så även denna gång jag fick med vår dansgrupp i min idé. Gifter man sig med en fågelskådare och själv är en flyttfågel som flyttat över halva Sverige samtidigt som man dansar renässansdanser inspirerade av fåglar så är talet givet. Det blev ett litet spex om hur brudparet träffades med många fågel liknelser som växlades med dans. Självklart klädde vi ut oss till fåglar med lite fjärdar runt händerna och organzatyg som fladrade i luften i dansens virvlar så hade det självklart effekt. Å, talet kommer åtminstone bruden sent glömma.

Inga kommentarer: