fredag 6 juli 2012

365+1 foton 2012 Nr 227. Prästkrage (75/366)

För den uppmärksamme besökaren så kan den med rätta undra varför jag hoppat över nr 75. Själv undrar jag var den tog vägen för jag skrev ett långt inlägg till min bild om prästkragar och upptäckte nu att den är borta. I min trädgård växer prästkragarna mer än gärna och mitt första år med min trädgård upptäckte jag rätt snart att på en yta på ca 6x10 meter kanske så växte gräset mycket snabbare än det övriga. Vid närmare undersökning av detta så ser jag att det är prästkrageknoppar och det var en mäktig syn när de alla blommade samtidigt ett hav av prästkragar. Året därefter tog maskrosorna över så denna drömäng är ett minne blott men än växer dem på sina håll och jag har dungar av dem lite här och var. Jag gillar dem i all sin enkelhet de lyser upp som gulvita solar i trädgården.

Inga kommentarer: