måndag 9 juli 2012

365+1 foton 2012 Nr 179. Midsommar (83/366)

"Midsommarnatten plockar jag klöver och timotej,
karibacka och ängsull och blyga förgätmigej,
blåklockor och violer och se’n drömmer jag om dej
och då vet jag att du älskar blott mej."

Vad gör man om man missar att ett tema var midsommar och man inte har några bra midsommarbilder? Man kan ju alltid göra en efterkonstruktion för i huvudet kom den gamla visan om midsommarnattens blomsterplockande och drömmar om sin framtida prins/prinsessa. Nu kom jag inte över någon bra ängsull så jag nöjer mig med ängssyra, blommorna är i alla fall sju sorter. Sedan fick det gamla örongottet som min gammelmormor en gång sytt och broderat (som inte längre används då det inte är ett påslakan till utan endast ett lakan som veks över täcket) komma till heders. Det är ju tolkningen som är det viktiga och inte att det faktiskt hände på midsommarafton tänker jag. ;)

Inga kommentarer: