måndag 6 februari 2012

365+1 foton 2012 Nr 307. Tapet (21/366)


I mitt hus finns en massa ovanliga saker och förra ägaren som en gång bygde huset var visst en riktig pysselgubbe och målare. När jag flyttade in var det mycket brunt och stora medaljongtapeter på väggarna och jag är kanske inte riktigt den typen. Numera har tapterna allt eftersom bytts ut till vita väggar. Kan tyckas tråkigt men det öppnar upp för förändring med textilier och tavlor blir roligare att hänga upp även om jag tycker det är vackert med en tom vit vägg också, minimalist som jag är.

Däremot har jag bestämt mig för att tapterna i taket får sitta kvar. Jag har två små hallar där det sitter tapeter i taket och när jag fick vita väggar till dem så blev det ett rätt roligt inslag.

3 kommentarer:

canonmonica sa...

Vilken rolig ide med tapet i taket, det måste du väl vara ganska ensam om.

Unknown sa...

Ja, jag har inte stött på det någon annanstans. Har dock hört att det ska ha funnits någon tidsperiod då man gjorde så men jag vet inte. Googlade och hittade en artikel från 2010 där de föreslår att sätta den i taket. Riktigt modern är jag alltså fast förra ägarna var kanske lite före sin tid i så fall. ;)

sofie sa...

Ibland kan det vara fint med tapeter i taket. När vi var i frankrike en sväng så hade sovrummen tapet i taken