söndag 8 januari 2012

365+1 foton 2012 Nr 358. Ängel (6/366)

"Tänk om sången jag hörde var en viskning
från en ängel som vill mig väl.
Tänk om glädjen jag känner är ett avtryck
 från en ängel som kramat om min själv"
(Okänd)

Av alla änglar som bor hos mig är denna min favorit. Den får komma fram till jul och glimmar vackert i ljuset från adventsljusstaken nedanför. Det är inte alltid man ser den då den kan bli osynlig beroende på ljus och bakgrund.

Är det inte så med änglar också vi ser dem inte förrän de kliver fram i ljuset. Eller så ser vi dem inte utan bara känner av deras närvaro som viskning eller en kram inombords.

2 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Ängeln är fin :-) Din text gör den ännu finare!

Sara sa...

Fin ängel! Det är inte alltid man ser sina änglar men dom finns där.