onsdag 25 januari 2012

365+1 foton 2012 Nr 27. Brev (12/366)

Finns det något mer spännande än ett oöppnat brev?

 Numera ekar postlådan mest tom när jag har spärrat min adress hos både SPAR och NIX adresserat, å med "Ingen reklam tack" på brevlådan samt får de flesta fakturor direkt till min internet bank. Fast så här års drösar det in brev från olika myndigheter och banker som lämnar sina årsredovisningar.

Jag minns med saknad de långa handskrivna breven som jag skrev men också fick för många år sedan. Ett stycke historia som går om intet och ibland tänker jag att jag skulle vilja läsa mina gamla brev som jag skrivit. Vilka tankar var det som rörde sig i mitt huvud? Hur upplevde jag livet? En interaktiv dagbok på något sätt om man skulle läsa hela konversationen från båda håll. Jag  har dock en plan att skriva ett brev till en vän i vårt avlånga land. Jag ser fram emot det... :)

3 kommentarer:

Marina sa...

Ja visst är det lite synd att man inte får brev på det viset längre. Men när jag skulle sälja en kattunge för ett år sedan och skulle få tingningsavtalet påskrivet på posten, så låg där faktiskt med ett handskrivet jättefint brev om hur glad matte var över sin blivande kattunge =)

Sara sa...

Vi har lyxen att hyra film i brevlådan, kan jag rekommendera det för dom som bor på landet och inte vill åka in till stan för att hyra och lämna tillbaka. Det gör turen till brevlådan lite mer spännande, för annars är det mest bara räkningar vi får ;)
Fint foto också :)

Unknown sa...

Ja, den lyxen, med film hem i brevlådan, den har jag också. Särskilt då jag fortfarande inte har någon TV så är det mysigt att emellan åt stoppa in en film i datorn och krypa ner under en filt i soffan och titta. Å, som du säger slippa åka in till stan för att hyra och lämna och titta i sin egen takt. :)