måndag 3 november 2008

Tisdagstema vecka 44 - Grå

"Närvaron är vägen!
Vägen leder igenom,
den inrymmer redan sig själv,
men leder till fullheten av ett varande
som är 'igenom'".

När livet känns stökigt och trångt, då allt känns hopplöst och utan mål. Fokusera på din inre kärna det lugn som finns i orkanens mitt. Där hittar du början på din väg och med ett steg i taget kommer du upptäcka att vägen ledde dig igenom till den plats då livet får färg, då livet ler och du fylls av en känsla att vilja dansa en glädje dans.

Jag hade en grå dag den här veckan och hittade en massa grå tänkbara bilder. Men kameran låg hemma i tryggt förvar. Jag ska ju inte lämna kameran hemma! I övrigt tycker jag inte att livet känns särskilt grått just nu. Många fina soliga dagar med blåhimmel hjälper inte till.

Vad gör man när man sitter i en bilkö på minst 30 min i väntan på biltvätten (bilen är grå av smuts), pocketboken som jag brukar ha med mig när jag ska tvätta bilen ligger hemma? Jo, kameran är med liksom instruktionsboken, sedan jag läst instruktionsboken en stund fotograferar jag lite och gissa hur mycket grå saker det finns på en bensinstation?

1 kommentar:

Anonym sa...

Din sida är fin Tova :-).