söndag 30 november 2008

November temafoto - Mjukt

"Festina lente -
skynda långsamt"

Det är mjukt, det är värmande och det är avstressande (så länge man gör det av lust och utan måsten). Det är omöjligt att stressa när man stickar och man kan inte annat än att komma ner i varv.

Jag som inte stickar har näst intill blivit beroende på två veckor. Undrar om det finns något sällskap för anonyma stickare "Hej! jag heter.... och jag är stickberoende. Det började oskyldigt med en pulsvärmare och efter den blev det en till och sedan var jag fast. Häromdagen råkade jag dessutom köpa alldeles för mycket garn. Jag funderar också att pröva lite större saker som raggsockar kan det verkligen vara bra?" ;)

Skämt å sido denna månad har verkligen gått i det mjuka temat. Jag hävdar fortfarande att jag inte stickar men det kommer kanske en dag då jag med tillförsikt och stolhet kan se mig som en stickare också.

2 kommentarer:

maria carlander sa...

nej, vad roligt! välkommen in i garnträsket!

Anonym sa...

Vad kul att du skrev komma ner i varv, angående stickning menar jag. Kram från ordvitsaren Lotta