tisdag 22 januari 2008

Tisdagstema vecka 4 - Yta


En vanlig föreställning: Ytlighet är dåligt - Djup är bra.

Men en yta förankrad på djupet kan vara vackert. Att omge sig av vackra ting för att vi mår bra är inte fel. Så länge ytan är äkta och äkta blir den om den är förankrad i vårt inre. Hur vet jag då om jag funnit den äkta ytan? Det är det som griper tar i en. Gläds åt det lilla, över allt det du tycker är vackert. Det får dig att må bra men glöm inte att du är förankrad i något större långt ner i djupet av din själ. Några tankar av en mycket klok person.

6 kommentarer:

Randi sa...

Klokt sagt men så ofta negligerat.
Vacker bild (men varför har du så små bilder???)

Anonym sa...

Schysst tolkning av veckans tema!

Anonym sa...

Det var verkligen klokt skrivet och vilken fiffig bild till!!
Gabrielle

Unknown sa...

Tack för alla kommentarer!

Randi: Jag har en ny dator och inte hunnit få ordning på alla program. Det nya bildredigeringsprogammet som följde med datorn förminskar bilderna väldigt mycket när jag anpassar dem för webben. Jag hoppas på en förändring när jag hinner med.

Unknown sa...

Ja, du är så klok Tova :-)
Lägger in din sida som en länk os mig, hoppas det är ok.

Kramar från 08-land

Unknown sa...

Tack Åsa!

Självklart får du lägga in mig som en länk hos dig.