lördag 5 januari 2008

Tisdagstema vecka 1 - Ny


Mina nya julklappsglas (?) som jag fick av min arbetsgivare får det bli. För ut och fota lär jag inte komma i helgen efter 10 dagar i sjuksängen och än är jag inte så pigg att jag orkar allt för mycket.

Vem kom förresten på att det är fint att dricka varma saker ur glas och inte muggar? Antingen måste man vänta till dess det är så kallt att det inte längre värmer eller så ska man hålla längst upp där man inte har någon dryck (som någon sa till mig) men när jag nu kollade hur det skulle kännas så är ju fingrarna ivägen och ska jag då vrida hela handen för att dricka så blir hela alltet ytterst en märklig situation och jag skulle mest va rädd för att istället hälla allt det varma innehållet över mig. Nej, jag föredrar muggar med öron på när jag ska dricka varmt och denna julklapp får bli glas som jag har i badrummet så kan min lilla plastkopp pensioneras.Eller så kan jag ju plantera en liten blomma i den och ha den som ytterkruka. Alltid ska jag väl kunna hitta på något.

1 kommentar:

Unknown sa...

Usch då, va trist att du varit sjuk så länge :-(
Hoppas du hade en någorlunda ok jul- & nyårshelg ändå!

Håller helt med dig om det där med glasen, tacka vet jag riktiga muggar med handtag och tjocka väggar så man inte bränner sig.

Kram på dig!