söndag 13 januari 2008

Tisdagstema vecka 2 - Flytt


Jag tror att den som bodde här har flyttat vid det här laget.

Flytt handlar om uppbrott att upptäcka nya saker, nya vägar och möta nya människor. Det är underbart fantastiskt men också sorgligt för man lämnar också en del av sig själv.

Efter att ha flyttat allt för många gånger 12 tror jag eller va det 13 till och med så vet jag hur det känns. Jag vet också hur man packar en flyttkartong. Jag har fått förstånd att inte spara allt för mycket saker "som kan vara bra att ha" eller sånt jag helt enkelt inte tycker om. Bort med det bara, det finns säkert någon som behöver det bättre än mig. Nu drömmer jag återigen om att flytta men jag hoppas att det sedan inte blir så många gånger till utan att jag hittar min lugna vrå i världen som blir mitt hem.

Jag vill också passa på att hylla min pappa som vet hur man packar en släpvagn. Som alltid ställt upp när jag behövt flytthjälp med att både bära och köra. Vad skulle jag gjort utan dig? Tack för allt hjälp!

1 kommentar:

Runeh sa...

Inga problem med väl packade saker i ordning som vanligt. Ser fram mot nästa flytt.