torsdag 19 april 2012

365+1 foton 2012 Nr 87. Glädje (30/366)


Gris eller glädje? Båda temana funkar på denna bild.

Det gick inte att ta misste på min väns glädje över den gris han fick i gåva vid den efterföljande festen när han mottogs som kyrkoherde. En gåva hade lämnats till Svenska kyrkans internationella arbete och grisen fick vara en symbol för gåvan. En gris kan få upp till tio kultingar på en gång. Grisar är lätta att sköta om och bidrar med miljövänligt gödsel så att skördarna ökar. För min vän vars hjärta klappar för att förändra världen genom att göra det han kan genom gåvor och medvetna val i affären. Passade denna gåva perfekt. Gåvan var inköpt på Svenska kyrkans webshop

Jag valde trots allt glädje.

2 kommentarer:

Eva Trillian sa...

En bra bild av glädje!

Charlotta sa...

Men vad är detta - var min första tanke när jag började läsa, hur tänker man när man väljer mellan gris och glädje när man visar en bild på en man. Sedan såg jag grisen på kortet och så läste jag vidare förstås.

Glädjen fick en djupare innebörd.