måndag 20 juli 2009

365 foton 2009 - Nr 181 Minne från barndomen

"Livet består av små stunder
som det är viktigt att kunna njuta av"

Jag minns min barndoms smultronställe. Ofta följde jag min älskade farfar på hans tur upp på vattenkullen och där växte dessa små röda söta bär. Nu är allt för mig ett minne blott men ett kärt minne. Nya smultronställen dyker upp och nya barndomsminnen skapas i relationen till dagens barn. Jag hoppas att mina kära syskonbarn kommer minnas sin morfar och smultronplockningen med samma kärlek och glädje som jag minns mina.

Smultron, sommar och gemenskap det är små stunder i livet att minnas och njuta av.

1 kommentar:

Charlotta sa...

Smultron minns jag som mycket åtråvärda och sällsynta i min barndom. Nu har jag en hel slänt i min trädgård och massor i skogen. Ändå glömmer jag inte att njuta i fulla drag av smaken av sommar.