måndag 19 maj 2008

Tisdagstema vecka 20 - Baksida

"Vill du leva ditt liv?
- Gör det nu!
För nu är tiden då ditt liv ska levas
och den som ska leva är du.
Imorgon är kanske försent min vän,
vem bryr sig då om vad du drömde och ville?
Nej, vänta inte på nånting se´n.
Det är du du ska leva min vän!"
Bengt Ahlfors

Ibland känns det som om baksidan med mitt jobb är att jag själv försummas, jag försummar mina vänner och det liv jag ska leva. Många kvällar och helger leder till att min lediga tid infaller när andra jobbar och tvärtom. Men jag klagar inte jobbet är ju roligt också annars skulle jag ju inte utföra det. Men baksidan är det privata sociala livet som blir intet, ett socialt liv som jag egentligen behöver för att få kunna fylla på. Tur att det inte alltid är så.

Jag försöker lära mig leva mitt liv. Prioritera min fritid så jag kan hinna träffa dem som jag håller kär.

Inga kommentarer: