måndag 17 december 2007

Tisdagstema vecka 50 - Kök

" Bästa sättet att äta upp en elefant på
är att ta en bit i taget!"
Desond Tutu

Min intention är att ta nya bilder utomhus för att komma ut och röra på mig. För att få frisk luft så att fota mina rum här hemma kändes för enkelt. Så därför får jag hitta dessa rum utomhus och det blir nog en utmaning.
Kök: En plats för tillagning av mat och samvaro. Runt elden samlas människor och där kan mat lagas.

Arbetskollegan, som kommer till jobbet på lördagseftermiddagen, säger: "Det känns skönt att veta att när helst jag kommer så finns ni alltid här".
Ja, periodvis med udda och långa arbetstider gör att det ibland känns som om man bor på jobbet dygnet runt. Det bidrar till att jag missar solljuset och möjligheten till fotografering så därför fick jag tyvärr ta en bild som togs tidigare i höst trots att det är emot mitt mål. Så här på måndagskvällen är det inget att göra åt imorgon ett nytt tema och innan dess kommer jag inte se något solljus.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh! Så mysigt med eldstad! Jag känner hur rofylld jag blir, bara av att titta på bilden. :-)