onsdag 14 november 2007

Ett mästerverk

"Du är vacker! Om du såg dig genom mina ögon skulle du tro mig". En strof ur en sång som jag hörde en gång, den brukar komma genom mitt huvud ibland.

Det här med självbilder är inte enkelt. Många gånger strävar vi efter att se ut som alla andra själva är vi: för korta, för långa, för tjocka, för smala, delar är för stora, sneda och vinda. Till detta kommer alla splittring, stress och krav som vi ska leva upp till.

Min antigymnastikledare brukar säga att en dag så upptäcker man att man står där på sina ben och bara är vacker! Efter mitt träningspass idag upplevde jag hur vacker jag är! Det handlar inte så mycket om utseende som det handlar om hållning och att vara i sig själv. Jag önskar att alla fick uppleva sig själva som den vackra, fantastiska och underbara människa som de är skapad till.

"Mänska se dig själv djupt i ögonen,
smek dig själv, ja smek din egen hud.
Vet att du är värd att älska - här och nu.
Ett mästerverk - signerat Gud."
(Ingemar Johansson, Mysterium)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller med Ingemar Johansson om det. Mästerverk signerat Gud.

:-)